Diz Osteoartriti ve Nöropatik Ağrı

Japonya'dan Seiji Ohtori ve arkadaşlarının 2013 yılında basılan (Yonsei Med J 54(5):1253-1258)  'Efficacy of Combination of Meloxicam and Pregabalin for Pain in Knee Osteoarthritis' isimli çalışmalarında; pregabalinin osteoartritteki etkinliği araştırılmıştır.
Kronik ağrı inflamatuar veya nöropatik olarak sınıflandırılabilir.
İnflamatuar ağrı nosiseptörlerin uyarılması sonucunda romatoidartrit gibi hastalıklarda oluşur.
Nöropatik ağrı ise sinirlerin hasarlanması veya disfonksiyonu sonucunda meydana gelir. Başlıca nöropatik ağrı nedenleri atasında diabet, lomber veya servikal radikülopatiler, spinal kord yaralanmalarını sayabiliriz. Osteoartritin ileri evrelerinde kondral yapılarda hasar olduktan sonra görülen subkondral patoloji aşırı bir şekilde inerve olan subkondral kemikte nöropati ile sonuçlanabilir. Yapılan çalışmalarda diz OA’de görülen ağrının hem inflammatuar kaynaklı hemde nöropatik kaynaklı olduğunu düşündürmektedir.Bazı çalışmalarda eklem ağrısının başlıca kapsül yada sinovyada bulunan serbest sinir uçlarından kaynaklandığı bildirilmiştir. Ancak diğer çalışmalar osteokondral bileşkedeki inervasyanunda subkondral bölgedeki hasarda ağrıya neden olduğunu göstermiştir. Özellikle geç dönem OA ‘de yük taşıyan yüzeylerde görülen ağrının nedeni olarak düşünülmektedir. Ayrıca santral mekanizmalarında ek olarak ağrıya katkı sağlayabileceği ile ilgili çalışmalarda bulunmaktadır.

Nöropatik ağrının tedavisi oldukça zordur.
İlk basamak tedavide;

-Bazı antidepresanlar ( trisiklik antidepresanlar, seratonin ve norrpinefrinin dual reuptake inhibitörleri)

-Kalsiyum kanal alfa2-teta ligandları (gabapentin ve pregabalin)

-Topikal lidokain

Meloksikam+pregabalinin kombine kullanılmasının tek tek olarak yalnız olarak kullanılmasından daha etkili olduğu bu çalışmada bildirilmiştir.